SEO Shopify

Content strategy for e-commerce

Sablier Durée : 16h00 Niveau Débutant-Intermédiaire Webinaire En webinaire Enregistrement Enregistrement pour réécouter Attestation Attestation

Description

Currently, there are 24 million e-commerce websites and this number keeps growing. How can you market your products, increase your traffic, and make sales in a space that's becoming more competitive? Do you need step-by-step instructions instead of a confusing technical SEO audit from SEO tools? We simplify the process of planning your e-commerce content marketing.

This course teaches you how to develop a high-performing SEO content strategy for an online store.

There are so many places where your writing skills can contribute to increasing your SEO visibility and revenue. This course lays the groundwork for e-commerce SEO content strategy while teaching you the tricks of the trade.

Objectives :

  • Develop a content strategy for an online store
  • Adapt existing content to make it SEO-friendly
  • Create a specific SEO brief for each page

Objectifs

Theory is one thing, but putting it into practice can be difficult at times. We will review :

  • Strategies for promotional pages like Black Friday and Christmas
  • How to write your product listings to stand out in Google and generate online sales
  • How to optimize collection and category pages
  • Tips for better positioning in voice and visual search

Course content :

  1. Analyzing search intent behind keywords
    • Tools
    • Trends
    • The 10 ways to search for a product online
  2. Priority SEO pages : How to write a product listing, collection and category pages
  3. How to handle sales and promotions from an SEO perspective
  4. Building a lexical field and avoiding competition between your products
  5. Content strategy for an e-commerce blog

Public cible

This course is aimed at e-commerce content writers, coordinators, and marketing strategists.

Formatrice

Myriam Jessier

Consultante Marketing Web

Myriam Jessier est une experte en marketing technique chevronnée avec plus de 15 ans d'expérience. En tant que co-fondatrice d’un cabinet de conseil spécialisé, elle s'attaque à des problèmes complexes en matière de référencement et d'analyse numérique. Elle est connue pour sa capacité à simplifier des concepts complexes avec de l'humour et des exemples concrets.

Guillemets Myriam nous tient intéressés tout le long de la formation. Elle maîtrise très bien le sujet, est intéressante et donne envie d'en savoir plus et de poursuivre avec la formation suivante. Bravo! », Frédérique S.
Guillemets Un gros wow. Elle maîtrise a 100% son contenu et nous le transmet avec passion. », Cloé B.
Guillemets La formatrice sait capter et maintenir l'attention. Elle a preuve de générosité dans le partage de ses connaissances », Isabelle P.

Les formations de Myriam chez Isarta

Les avantages Isarta

Adapté

Nos formateurs s'assurent de prendre en compte vos besoins, vos questionnements et votre industrie dans la préparation de leur présentation.

Expérimenté

Des formateurs expérimentés avec une solide expérience sur le terrain et des aptitudes pédagogiques éprouvées.

Concrêt

Des formations courtes (demi-journée ou journée complète).

Une formule théorie/pratique qui permet d'appliquer vos nouveaux apprentissages dès votre retour au bureau.

Subventionné

Nos formations sont admissibles au programme du gouvernement du Québec qui rembourse jusqu'à 50% de vos frais de formation.